Останні події у країні викликали багато тривоги, страхів, агресії та інших хвилювань. Окрім масового занепокоєння, психологи стурбовані після стресовим станом кожної людини, дитини, сім’ї. Адже гострі хвилювання отримали всі ми.
Невизначеність, у якій перебувають люди країни, піднімає загальний рівень тривоги кожного. Перебуваючи у високому інформаційному середовищі, обмінюючись один з одним думками, плітками, чутками, люди піддаються так званому психологічному зараженню. Тобто, підтримують та «заражають» одне одного своїм тривожним емоційним станом. Якщо здорові дорослі можуть справитися із подібним явищем самостійно, то діти, або люди з і без того напруженою нервовою системою стають більш уразливими.
Найбільше, що зараз може зробити кожен – це заспокоїтися. У спокійному стані людина може тверезо зважити всю ситуацію і прийняти стосовно себе та своєї родини адекватне рішення. У спокійному стані людина може скерувати та заспокоїти своїх близьких: дітей, батьків, колег, учнів. Тому дозвольте описати декілька спостережень стосовно того, як проявляється висока тривожність у людей, яка пов’язана із останніми подіями та надати психологічні рекомендації із нормалізації стану. Основні прояви високої тривожності у дитини, що пережила стрес: ЧИТАТИ ДАЛІ...
Соціально- психологічна служба
в системі навчально-виховної
роботи школи
Мета соціально-психологічної служби: забезпечення умов, які сприяють психологічному та особистому розвитку кожного учня, своєчасної реалізації вікових та індивідуальних можливостей учнів, здійснення психолого-педагогічної корекції.
Основні напрямки роботи соціально - психологічної служби школи
Соціально-психологічна служба школи здійснює психологічний супровід розвитку дитини.
Визначає психологічну готовність дітей до навчання в школі (діагностична та корекційна робота з дітьми, що виявились не готові до школи).
Вивчення процесу адаптації першокласників та п’ятикласників до шкільного життя. Профілактика дезадаптації.
Психологічний супровід розвитку підлітків (діагностика особистісних рис та якостей, особливостей характеру, стимулювання саморозвитку та самовиховання, консультування з особистісних проблем, тематичні бесіди, навчальні заняття, тренінги, психологічна допомога в кризових ситуаціях).
Допомога в професійному самовизначенні старшокласників.
Робота з учнями старшого шкільного віку (виявлення психологічної готовності до «дорослого життя»).
Виявлення «групи ризику» (діти, що мають труднощі в навчанні, поведінці; емоційні розлади).Рекомендації батькам, вчителям, учням.
Психологічна діагностика важковиховуваності та акцентуації характеру.
Розробка програм педагогічної та психологічної корекції неадекватної поведінки.
Допомога в психотравмуючих ситуаціях.
Профілактика правопорушень
Орієнтація учнів на здоровий спосіб життя.
Попередження суїцидної поведінки.
Пошук шляхів оптимізації навчально-виховного процесу.
Врегулювання конфліктних ситуацій.
Робота з обдарованими дітьми.
· Робота з категорійними дітьми (сиротами, напівсиротами, дітьми з малозабезпечених сімей та багатодітних сімей, дітьми, що постраждали від наслідків аварії на ЧАЕС…)